Eurodog, het verslag

november 18, 2007 § 12 reacties

Zoals aangekondigd, gingen we gisteren naar Eurodog! We hielpen met de stand, de demo’s, winkelden maar keken vooral onze ogen uit… Het begon al toen we de expo naderden: zowel Valéas als ik dachten allebei ‘Wooow, al die honden!!!!’. Gelukkig was ons overenthousiasme na hond nummer 30 wat bekoeld en konden we zonder rustig de expo binnenwandelen.

We gaven drie demonstraties waarbij telkens wel iets misliep: ofwel had Valéas nog véél te veel energie om zaken zoals ‘onze honden leerden om niet aan hun leiband te trekken’ te demonstreren, ofwel hadden mijn handen te koud om het muntstukje aan te nemen waardoor het drie keer terug op de grond viel en de laatste keer was meneertje gewoon bekaf en kon het muntstuk hem gestolen worden – wat begrijpelijk was daar we toen al erg lang op stap waren.
Wat ik super vond van Valéas: hij plaste enkel buiten op het betonnen plasplein alhoewel de ondergrond binnen en buiten niet zo veel verschilden… De meeste honden zagen duidelijk niet het verschil tussen binnen en buiten en alhoewel de behoeftes regelmatig werden opgeruimd, rook het daar binnen voor Valéas waarschijnlijk net als op het plasplein buiten. Toch had hij precies door dat het op dat pleintje diende te gebeuren! Flink hé!?!

In de late namiddag mochten de honden naar huis vertrekken waardoor er eindelijk wat minder volk was en we op ons gemak konden zoeken naar wat we al lang wouden. Valéas kreeg een nieuw speelgoedje namelijk een AirKong die al tot ‘mislukte banaan’ werd omgedoopt. Ook kocht ik hem een spuitbus ‘Kong Stuff’n Pasta’ om op tussen de ribbels te spuiten van de XL Kong Stuff-a ball die hij voor zijn verjaardag kreeg. Hopelijk poetst hij hiermee zijn tanden goed: de kauwbenen die ik hem geef, eet hij op binnen de minuut of lust hij niet. Ook kreeg hij een groot nieuw deken om op te liggen en mee rond te zeulen. Het is erg zacht, mooi en niet duur waardoor hij ermee mag doen wat hij wil! Het is momenteel wel nog veel te groot om mee te zeulen: ik ga er drie dekentjes van laten maken. Twee kleine om mee te sleuren thuis – en afwisselend te wassen – en een groter om op te slapen op vakantie. Op de Pedigree-stand kregen we bovendien nog zakken vol lekkere dingen, eentje voor Valéas, eentje voor Eiko en eentje voor Ashley!
Op de Hachiko-stand kocht ik nog keischattige pluche hondenmagneetjes en een beeldje van Eiko en eentje van Valéas dat Cathy zelf maakte! Binnen enkele weken gaan mijn twee ‘beeldige’ hondjes in de kerststal staan als ‘de os en de ezel’! Ook mama kreeg een beeldje van Eiko cadeau en de Valéas voor de kerststal thuis wordt volgende week op het hutsepot-hulphondencafé gekocht.

Tijdens onze kraampjestocht kregen Stijn en zijn hoorhond(je) Buxus ineens een beker van een man met zijn hondje. Het hondje was nog niet half zo groot was als de beker die hij won en de man moest de beker helemaal niet hebben. De beker was zelfs groter dan Buxus en Stijn was apetrots. Proficiat Stijn!!!

Nadat Valéas nog een tijdje voor de Hachiko-stand had gespeeld met zijn vriendjes assistentiehond al dan niet in opleiding, was ik hem ineens kwijt… Hij was ‘omgevallen’ tegen de zijkant van de stand en was in slaap gedommeld… Ook in de auto, deze nacht en deze voormiddag sliep hij als een roosje… Tot hij begon te spelen met zijn mislukte banaan!

Valéas and his new Airdog

Het fotoalbum vol foto’s van onze belevenissen op Eurodog, kan je bereiken door op onderstaande voorproef foto te klikken!

Isn't he cute?

Getagd: , , , ,

§ 12 Reacties op Eurodog, het verslag

  • Josie schreef:

    Wat een fijne, drukke dag! Geen wonder dat Valéas bekaf was van al die avonturen 😉

  • Maggy schreef:

    -Geen foto’s van de demo? Tja er loopt elke demo wel iets mis hoor, hopelijk niet teveel met de uwe natuurlijk, enfin tblijven beesten e.

    -Ale veel gekocht, en wast nu goedkoper dan ergens anders? Denk het niet e, soit… Dat tandengedoe heb ik ook voor Nox met die ribbels en tandpasta maar dat kost veel en ziet de Nox niet naar, plus als het er een tijdje ligt wordt dat erg vies en vuil. Ik vind rask beter voor de tanden.

    -Het stinkt er idd wel naar plasplein zowel binnen als buiten, maar dat is ergens wel normaal denk ik bij zoveel honden samen.

    -Waarvoor kreeg Stijn dan een beker, dat is me niet zo duidelijk?!

  • Miss Poppy schreef:

    Zo’n tof speeltje wil ik ook !!!! ‘k ga onmiddellijk een mailtje sturen aan die brave man met die lange witte baard die blijkbaar binnen een paar weekjes over langs komt !!! Of zo’n een dekentje, dat zie ik ook wel zitten …

  • miskebols schreef:

    Zo je hebt heel wat dingetjes ingeslagen zeg, leuk!

    En wat goed dat jouw woeffie niet binnen z’n behoeftes deed!

    Ach ja, demo’s geven … het zijn en blijven idd hondjes. Ik geef nooit demo’s met Olly in scholen (mag ook niet overigens); ik neem gewoon een video mee en daarop ziet men wel hoe een hond werkt :).

  • cathy schreef:

    Wie er niet geweest is, weet niet wat hij gemist heeft.
    Eurodog is in de loop der jaren uitgegroeid tot een megaspektakel en show en is niet meer te vergelijken met zoveel jaren geleden. Ik ben in ieder geval heel tevreden met de helpende handen die ik gekregen heb.
    Aan iedereen die zijn steentje op één of andere manier heeft bijgedragen een DIKKE MERCI

  • cathy schreef:

    PS de foto’s komen eraan
    Het zijn er maar liefst 185 geworden!!!

  • A-C schreef:

    Cathy heeft gelijk. Het was gewoon kei plezant.Ook ik was net als Valéas bekaf nadien en heb uitgebreid moeten slapen om bij te komen. Maar fijn was het zeker: leuke mensen, geweldige honden (zeker op de Hachikostand en diene kleine waar ik mij een tijdje mocht over ontfermen) en veel ambiance. Blij dat ik er bij was en mijn steentje kon bijdragen.
    Foto’s volgen ook van mijn kant maar dat zijn er zeker geen 185.Goed bezig Cathy! 😉 Of vooral Jelle allicht.
    Zeker voor herhaling vatbaar…

  • Annelies schreef:

    Wie is diene pup met de oren bijna naast zijn hoofd?

  • Daphné schreef:

    De pup in Maarten zijn armen is Zander! Dorin van Umax is zijn gastgezin.
    Is het geen schatje?
    Als je op de laatste foto klikt, zie je nog foto’s van Eurodog waarop Zandertje ook staat.

  • dorien schreef:

    heeeey lang geleden he 🙂
    ik wil even zeggen ik vind de blauwe en de paarse kong het mooiste
    en ik wil ook zeggen of nee ik laat het rumi doen.
    Heeey valeas wil je tegen je baasje zeggen dat ik op tv kom deze week maar eigenlijk nog maar tot dinsdag jaaa ik ben een BH (bekende hond natuurlijk) vandaag op vitaya om 20:20 het programma noemt dorp in de stad met de Jan van rompay(mijne maat hihi) als je kijkt laat me dan weten hoe ik het deed he zo een beetje tips voor volgende keer zijn welkom, oja khad wel jeuk aan mijn oor ma da zulde wel zien;) )
    snuffel rumi
    Voila se os mie (zo noem ik ze) heeft haar boodschap vertelt se.
    Grtzzz dorien ge ziet mar of ge kunt kijken 😉

  • Annelies schreef:

    Hey,

    Schoon pupke alleen rare oren!

  • […] gaan we opnieuw naar Eurodogshow. We helpen er de stand bemannen, doen ons ding tijdens de demonstraties en gaan […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Eurodog, het verslag voor Hulphond Valéas.

Meta

