Druk druk druk

oktober 28, 2007 § 7 reacties

De laatste tijd zitten wij heel veel in het labo voor onze thesis. Daar we nadien meestal nog een goeie wandeling door het park/bos maken, blijft er na het avondmaal niet veel tijd en energie meer over om te bloggen…
Bij deze een update van de laatste twee weken.

Vorige week gingen we bijna elke dag wandelen in het park op zoek naar Valéas’ vriendinnetje Amber. We zagen haar en haar baasjes echter geen enkele keer. Ik vermoed dat ze werd gesteriliseerd waardoor ze wat moet rusten. Aan Amber en baasjes: is alles in orde? Wanneer gaan jullie opnieuw wandelen?

Vorig weekend was Valéas ziekjes. Zaterdag liet hij zich hangen, kwam zagen, knorde en jankte zelfs bij bepaalde bewegingen. Hij had geen koorts en na zijn hele lichaam afgezocht te hebben naar wat pijn deed of fout zat, kropen we in bed. De volgende ochtend jankte hij me zachtjes wakker waardoor ik een half uur – waarin we hem nogmaals grondig onderzochten – later de dierenartse, tante Pascaline opbelde. Zij besloot dat het niet levensbedreigend nog operatief was. Ik moest hem goed in de gaten houden, hem uitlaten en eten geven, een wandeling maken na de middag en haar op de hoogte houden als ik een idee had wat er mis was. Zijn plas was helder, zijn stoelgang normaal en hij at even smakelijk als anders. Nadien begon hij echter opnieuw te hangen en zagen. Daar hij tijdens de wandeling vaak en dringend moest plassen, waren we bijna zeker dat hij een blaasontsteking had. Gelukkig had ik nog antibiotica liggen van mezelf. Tante zocht de samenstelling en dosis op: een half pilletje per dag en om de twee dagen bellen. We waren juist: een halve dag later was hij weer de oude!
Zieke Valéas is wel helemaal anders dan zieke Eiko: Eiko houdt zich sterk terwijl Valéas zich als een ziek kind gedraagt. Op die manier toont Eiko wat er mis is: enkel als het echt pijn doet, gedraagt ze zich anders waardoor ik het meteen opmerk! Door Valéas’ geneut kon ik het bos door de bomen niet meer zien! Is dat nu typisch Golden Retriever of typisch mannen?

Dinsdag gingen we opnieuw naar de 24-urenloop waar het veel te druk was… De opstelling van vorig jaar binnen de piste was beter toegankelijk en overzichtelijker. Toch hebben we ons goed geamuzeerd! Onze kring werd zelfs derde wat supermegagoed is!!!
Wat fout liep: in de mensenmassa hadden we nooit veel plaats. De laatste twee maand liet ik Valéas onbewust elke keer de doorgang te nauw werd, zelfstandig half voor mijn rolstoel lopen en half draaien zodat we vlot door elke versmalling raakten. Hierdoor wrong hij zich bijna de hele avond automatisch half voor mijn stoel en liep hij bijna de hele avond helemaal fout alsof hij rond mijn stoel aan het dansen was… Het uitdagend parcours, het al dan niet eetbaar afval op de grond en de massa mensen maakten het helemaal chaotisch. Dit wordt oefenen…

Vrijdag ontmoetten we op weg naar het labo we een Mastiff met zijn baasjes! Hij en Valéas waren al snel vriendjes en wouden duidelijk meteen beginnen spelen. Daar ik nog werk had in het labo moesten we echter doorgaan. We spraken wel af om eens samen te gaan wandelen in het bos waar ze los mogen! Hopelijk mailen ze snel zodat we eens kunnen afspreken!
Eigenlijk heeft Valéas wel al veel supertoffe vriendjes: Barney, Amber, Bentley en nu B… de Mastiff! Volgende week is het wat rustiger en gaan we afspreken met Bentley als het niet regent… Spannend!!!

Zaterdag maakten mama, Maarten, zus Florence en ik spaghettisaus voor vijftig personen voor het spaghetti-hulphondencafé! Wij vonden het super gezellig, iedereen vond het erg lekker en alhoewel het tamelijk rustig was, verkochten we véél! Nadat familie en kennissen vandaag de laatste liters saus kochten, hebben we al een kwartje pup bijeen! Op naar het volgende kwartje! Danku Christine, Reginald, Cathy, Maarten, mama, Florence voor de hulp voor, tijdens en na het spaghetticafé!
De training voor het café verliep goed alhoewel Valéas enorm gefascineerd was door de kittens van Viviane en Caroline, genaamd Babar en Muis. Tijdens het café zaten zowel Babar als Muis een poosje op mijn schoot en Valéas bleek nog altijd even geboeid door die kleine wezentjes. Gelukkig verminderde zijn aandacht na een tijdje, zeker toen zijn vriendinnetje Veti toekwam en hij weer wild ging spelen!
Valéas meet Muis
Ook was Hanne die Valéas samen met haar broer en mama gedurende anderhalf jaar opleidde, er die avond. Valéas herkende haar meteen en was door het dolle heen om haar terug te zien! We hebben leuk gebabbeld en ik weet weer iets meer over deugniet Valéas! Zara, een van de jongste pups in opleiding, groeide trouwens als een kool! Ze paste daardoor niet meer helemaal op mijn schootje waardoor Hanne en ik de pup deelden: zij knuffelde de kont terwijl mijn neus beknabbeld werd…

Vandaag, zondag wordt rustdag, blogdag, kruip-eens-achter-die-boeken-dag, maar vooral rustdag. Ik probeer deze blog in het vervolg niet meer zo te verwaarlozen… Waarschuwen jullie me als ik het weer doe?

Getagd: , , , ,

§ 7 Reacties op Druk druk druk

  • miskebols schreef:

    Ikke ben jaloers; bijna elke dag los :); zou ik ook wel willen hoor, maar ja, ik heb een ontdekkingsreiziger getroffen :). Ook niet slecht hoor, die zorgen wel dat hun conditie op peil blijft :D!

    Gefeliciteerd ook met het spaghettifestijn-resultaat! Dat moet gesmaakt hebben! Als je zoiets nog eens organiseert, laat het mij dan aub op tijd weten, en dan probeer ik iets te regelen als ik dan nog niks gepland had zoals dit weekend.

    En super hoor van Valéas dat hij toch maar knap enkel bleef kijken naar die kittens ipv te blaffen of op te springen ofzo :).

  • Maggy schreef:

    Nox loopt ook vaak (bijna elke dag) los aan de durme http://www.vzwdurme.be
    Ale drukke week, was me ook opgevallen dat het hier rustig was… Blijkbaar op hhc ook?
    Tis koud e denk dat mensen minder buiten willen, ook is vervoer vinden niet voor iedereen evident vermoed ik?
    Ivm die blaasonsteking, mss moet die beetje meer buiten? Nox drinkt heel veel, plast ook veel, maar uit eigen ervaring, me moeten ophouden enz, weet ik wat valeas meemaakt(e)… En tis lastig!
    Leuke kittens btw, zou die ook wel willen gepakt hebben, want heb zwak voor poesjes zoals je wel weet.

  • Daphné schreef:

    Kim, ik zal eraan denken! Dit zal wel nog eens gebeuren…

    Maggy, hij krijgt gemiddeld zes maal per dag de kans om te plassen en hij benut die sinds het begin zeker niet elke keer. Vier keer plaspauze is wat hij gewoon was tijdens de opleiding.
    Ik weet ook hoe een blaasonsteking aanvoelt, waardoor ik hem dan ook al zondagavond wou beginnen behandelen ervoor zodat hij geen nacht pijn meer zou hebben.
    Hoe het kwam? Wie zal het zeggen… Zelfs bij mensen weet men dat vaak niet dusja.

  • Maggy schreef:

    6 keer is zeker voldoende, dacht dat die minder buiten kon… Tja zowel dier als mens kunnen dingen mankeren zonder het te weten.
    Zo had Nox overlaatst een probleem met zijn staart, stuk was dik en stuk was dun, net of die gebroken was, maar twas een onsteking waarvan die kwam weet ik ook niet. Na een pillenkeur was het in orde… Nox heeft vaak kleine kwaaltjes.

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hallo Daphne en Valeas,

    ik dacht al wel dat je druk zou zijn met de studie 🙂 Ik hoop dan ook dat jullie zondag lekker veel hebben kunnen rusten…

    Fijn dat Valeas weer is opgeknapt van zijn blaasontsteking en wat super dat het spaghetticafe zo’n succes was…goed gedaan hoor, een kwart pup bij elkaar gekookt/gegeten 🙂

    Succes met je studie en laat ons deze keer niet te lang wachten op nieuws… 😉

    Saskia en Yunah 🙂

  • Chantal en Djuna schreef:

    Iedereen heeft het wel eens druk 🙂 Zo wij ook…
    Wat fijn dat het nu beter gaat met Valeas. Is niks, dat ziek zijn.
    En geniet van jullie rustdag!

    Groetjes Chantal en Djuna

  • cathy schreef:

    De spaghetti was zalig lekker.En ik kan het weten want ik heb er gegeten.Proficiat met jullie initiatief en nu op naar de volgende kwart pup zodat we een halveke hebben

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Druk druk druk voor Hulphond Valéas.

Meta

