Gerust uitslapen

oktober 9, 2007 § 7 reacties

Deze ochtend kon ik een uurtje langer slapen dan gepland. Maarten was al vertrokken terwijl Valéasje en ik nog even lekker verder mochten maffen. Zoals afgesproken had Maarten de gangdeur opengezet zodat de verpleging rond acht uur binnenkon (normaal doet Maarten open of zit ik al in mijn rolstoel als hij al vertrok). Een kotgenootje vond die openstaande deur zo vroeg ’s ochtends echter verdacht en sloot die dan ook opnieuw waardoor de verpleging niet meer binnenkon…
Ik vertelde al dat Valéas met alle plezier de voordeur op commando opendoet. Tot nu toe stond mijn kamerdeur echter altijd open! Hij krijg die namelijk niet makkelijk opengetrokken: hij gaf telkens net te vroeg op. Deze ochtend had de deurbel hem echter zo gemotiveerd dat hij de deur volledig opentrok, recht naar de gangdeur holde, die opende en zo de verpleging binnenliet!
Valéas is een superhond! Samen kunnen we de wereld aan! Allee, samen kunnen we nu toch al op ons gemak uitslapen…

Extraatje: Dit weekend moesten experimenten voor mijn thesis doorlopen en bleef ik bijgevolg in Leuven.
Zondagochtend knuffelden Valéas en ik wat in bed voor we moesten opstaan. Maarten die al vroeg uit de veren was, maakte van de gelegenheid gebruik om wat foto’s te maken. Hierbij dus een meer artistieke foto van Valéas en ikzelf aan het knuffelen in bed.

Cuddling together...

Nadat ik opstond – want ‘werd opgestaan’ bestaat niet – bleef Valéas subtiel in bed liggen. Hij legde zijn hoofd stilletjes op het hoofdkussen en deed zo een poging om het bed in te palmen. Doordat ik nog op het bed zat, liet ik het even toe terwijl Maarten deze keischattige foto nam.

Pillowthief

Eens ik uit bed was geraakt, vloog ook Valéas zonder pardon eraf, zoals het hoort: het is mijn bed, niet het zijne! Hij mag er pas in als ik hem vraag erop te kruipen.

Getagd: , , , ,

§ 7 Reacties op Gerust uitslapen

  • Saskia en Yunah schreef:

    Daphne…wat fantastisch dat Valeas zomaar pardoes de deur openmaakte voor de verpleging, het is een echte kanjer!! 🙂

    En ja, wat is dat genieten heh, die knuffelmomenten op bed, wat een manier om je dag te beginnen 😉

    Saskia en Yunah 🙂

  • suffix schreef:

    Echt wel heel knap… proficiat,Valéas .
    En zo samen kunnen ontwaken is echt een zaligheid …
    zou ik uit ervaring spreken ???

  • Josie schreef:

    Super-Valéas!!! Inderdaad een superschattige foto, om op te eten 😉 En inderdaad, een uurtje langer slapen met de hond(en) om te knuffelen is leuk, heb het vanmorgen ook gedaan, Luca aan een kant en Figo aan de andere, lekker warm 😉

  • Maggy schreef:

    Mijne Nox slaapt ook bij me op bed (ook de katten erbij) en hij mag ook niet op bed als ik er niet inlig of vraag (bij katten is dit anders natuurlijk). In de zetel mag die altijd van mij, vroeger niet, maar zo ligt die trouwens niet in de weg, en moet ik hem niet altijd opzij sturen als ik doorwil, tis hier niet zo groot.

  • Chantal en Djuna schreef:

    Wat een prachthond is het toch! En wat een super mooie foto’s. Jullie zijn echt een fijn koppel.

    Groetjes Chantal en Djuna

  • Goya schreef:

    Hoe knap zeg, indrukwekkend toch wat een hond als Valéas allemaal kan!

    Onze hond (zaliger) deed enkel de deur open om weg te lopen en enkele uren rond te zwerven… 🙂

  • Kristel schreef:

    Wat een lieverd is hij toch! Keischattige foto van Valeas op het bed! Sjiek! Groetjes, Kristel.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Gerust uitslapen voor Hulphond Valéas.

Meta

