Valéas’ tafeltje

oktober 6, 2007 § 8 reacties

Op Hachiko leerden de honden tijdens hun opleiding te zitten voor hun eten tot men het verlossende commando gaf. Op die manier springt de hond de baas niet omver indien hij de pot nog zelf op de grond kan zetten. Indien dit niet kan, is het in de ogen van de hond toch de baas die het eten geeft omdat hij het verlossende woord zegt alhoewel iemand anders de pot op de grond plaatste.
Zoals ik hier reeds uitlegde, had Eiko toch door dat ik haar niet volledig zelfstandig eten kon geven en dus niet volledig haar baas was. Op kot werden twee dozen opeengestapeld wat de ideale tafelhoogte bleek: ik kon de pot er net zelf opzetten. Opdat Eiko er dan ook nog zou kunnen van eten, plaatsten we er een klein wijnkistje voor. Het systeem werkte super! Deze geïmproviseerde tafel en de speciale voederton maakten dat ik nog meer Eiko’s baasje werd.

Daar ik het leuk en gemakkelijk – ik hoef niemand om hulp te vragen – vond om mijn hond zelf eten te kunnen geven en ik onze band zo sterk mogelijk wou maken, zou ik voor de opvolger gewoon hetzelfde systeem gebruiken. In augustus bleek echter dat Valéas een andere tafel nodig had: hij was groter en stond anders. Na verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben, bleek mijn linnenmand – een grote blikken ton van Eukanuba, gekregen toen Eiko nog geen speciaal voer at – de ideale hoogte te hebben. In Ikea vonden we twee weken terug bovendien het ideale opstapje!
De speciale voederton erfde Valéas van Eiko daar zij thuis al haar eigen mooie ton had en mijn papa en haar baasje haar nu eten geeft.

Nadat de opstelling getest en goedgekeurd was, vroeg ik mijn buurman om er enkele foto’s van te nemen: the pictures are superb, thank you Fu!!!
Het feit dat Valéas’ blik voor het eten continu op mij gericht is en hij de andere personen in de kamer volledig negeert, maakt me erg blij: hij aanziet me echt volledig als zijn baasje!

My breakfast!

Can I start? I

Can I start? II

Yummie!

Voor wie met eenzelfde probleem zit, voel u vrij om een gelijkaardige opstelling te maken! Wie vragen heeft hierover mag me gerust contacteren.

Getagd: , , , ,

§ 8 Reacties op Valéas’ tafeltje

  • miskebols schreef:

    Zou een voerstandaard niks zijn voor Valéas? Olly eet/drinkt daar uit en kan de bakken ook niet omver duwen ofzo.

  • Maggy schreef:

    Ik heb een statief, deze kan je kopen in dierenwinkel, je hebt er op een pot en ook die je aan de muur kan bevestigen…. Die kan je op de hoogte zetten welke je zelf wil, en de kom staat vast erin, past in een ring, want ookal is de hoogte nu goed, bij nox zou die eraf vallen want die is heel wild als die eet.

  • Annelies schreef:

    Wat nen schonen hond is dat toch? Ik zou moeite hebben om eraf te blijven… Valt dat wat mee?

  • Daphné schreef:

    Een voerstandaard of statief had ik nog niet. Ik haal graag de pot weg en ik vrees dat ik die niet uit die ring zou krijgen. Ook moet het opstapje dan net tegen de voerstandaard passen, wat mij ook niet evident lijkt.
    Momenteel is het opgelost op deze manier! Wie weet is zo’n standaard handiger in een volgende kamer/appartement/…

    Annelies, het zijn vooral een ander soort mensen die Valéas aaien tov Eiko. Eiko was echt mooi zwart, blinkend, elegant, ietwat mysterieus door haar elegante pas, etc. Valéas is een grote lieve teddybeer die prachtig wit glanst.
    Uiteindelijk moet ik toch vaak genoeg zeggen, ‘niet aaien aub…’ ‘oei! Mag dat niet? O, sorry’ enzoverder enzovoort. Ik ben het al lang gewoon 😉

  • Chantal en Djuna schreef:

    Fijne oplossing!

    Groetjes Chantal en Djuna

  • cathy schreef:

    Goed zo!Jullie hebben een supergoede band en die kan alleen nog maar verder groeien.
    Zijn blik naar jou is subliem en jullie zijn toch nog maar dik twee maanden samen.Ik zag op het hhcafé dat hij jou toch ook constant in het oog hield.

  • A-C schreef:

    Ja, het is wel zeker moeilijk om van den dezen af te blijven. Hij heeft toch nog net iets meer teddybeergehalte. Maar vermits er nu de duidelijke richtlijn is voor iedereen (eraf blijven en geen aandacht geven) is het toch iets simpeler. Met de vorige werd daar nogal laks mee omgegaan en dat had de nodige gevolgen. Bijgevolg heb ik deze alleen nog maar met uitzondering aangeraakt en dan is het verlangen voor nen tweede keer wel minder groot. En nu de wet gelijk is voor iedereen, is het echt wel eenvoudiger.

  • Kathleen schreef:

    Yups! Het is hetzelfde opstapje dat ik heb gekocht om bij mijn microgolfoven te geraken. 😀

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Valéas’ tafeltje voor Hulphond Valéas.

Meta

