Slimme slungelklungel

oktober 2, 2007 § 3 reacties

Na de serrevergadering moest ik met een traplift opnieuw naar beneden. Opdat Valéas’ staart nergens tussen zou zitten, liet ik hem boven aan de trap wachten en riep hem bij me eens ik beneden was.
Bij de eerste twee treden die hij nam, trapte hij telkens op zijn eigen leiband wat een erg klungelig zicht was. Ik moest me even inhouden van het lachen enerzijds maar was anderzijds toch een beetje ongerust dat hij op zijn bek zou gaan. Voor ik echt ongerust kon worden, ging hij stilstaan, zocht zijn leiband tussen zijn poten en nam die in zijn mond! Slungelig als hij is, kwam hij fier kwispelend zijn leiband in mijn hand brengen wat door mij natuurlijk enorm werd beloond!
Noot: Valéas kent een commando om zijn eigen leiband op te rapen en hij werd tijdens zijn opleiding zoveel mogelijk aangemoedigd zijn leiband spontaan op te rapen wanneer die op de grond sleepte. Zo’n probleem tijdens het afdalen van een trap zelfstandig oplossen, vind ik toch een teken van intelligentie, nee?

Mijn thesisbegeleidster die dit alles van bovenaan de trap had zien gebeuren, vond dit zo super dat ze het nadien nog vertelde aan een collega die na de vergadering meewandelde richting labo en kot. Zo komt het dat ik dit voorval niet vergeet te vertellen op zijn blog!

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Slimme slungelklungel

  • Hanne schreef:

    haha super; en ja tuurlijk is da een teken vn enooorme intilligentie…:p tis dan ook ne slimmen hond e!
    soms net iets te slim eigelijk….:)
    dikke kus
    Hanne

  • Hoi hoi,
    Nu behandel je net dat gene wat ik in mijn log niet zo duidelijk kreeg. Een traplift. Wij hebben een traplift in huis gekregen (met stoel) Maar Chester vindt het niet geweldig! Vindt het maar een mal ding, niet leuk om erlangs (de buis) te lopen, zet zijn nagel uit als een kat. Lees: hij loopt op zijn nagels. (dus ben ik blij dat ik de traptredes nog niet weer geverfd heb, allemaal krassen op de tredes. Nou ja, da’s niet erg hoor, maar dat hij er zo moeilijk om doet… hij wordt duidelijk ouder…
    Dat enthousiasme om iets te doen voor de Baas is er echt af en als ik jou zo lees, dan denk ik: heerlijk!! Die slimmigheid van hem om zelf z’n riem te pakken, ik mis het bij Chester, hij komt in een tijd nu van, ik vind alles wel goed…. lááát me…
    Maar… heerlijk te lezen van jou en Valéas (en zo af en toe Eiko, die nog voorbij komt wandelen in je verhalen)
    Snuffels van ons allen!

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hoi Daphne en Valeas,

    Jaaaaaaa… fantastisch als een hond zo uit zichzelf een oplossing bedenkt! Heel knap en zo mooi om te zien 🙂
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen…

    Saskia en Yunah 🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Slimme slungelklungel voor Hulphond Valéas.

Meta

