Véél eerstes

september 30, 2007 § 3 reacties

Vrijdag ging Valéas voor het eerst mee naar de les! Alle lessen eerder die week gingen niet door… Alhoewel we iets te laat en druipnat toekwamen, heeft hij zich meteen neergelegd. Hij was de hele les erg rustig alhoewel hij niet de hele tijd sliep. Na de les was ik zo lomp om het dopje van mijn tipp-ex te laten vallen. De laatste jaren vroeg ik Eiko niet meer om zo’n dingen op te rapen tijdens of na een les: het duurde eeuwen voor ze ging rechtstaan en zich in zeven bochten wou wringen om het van onder mijn voetplank te vissen. Ik reed dan gewoon vooruit – met het risico dat ik erover zou rijden – en vroeg het aan diegene die mijn rugzak aan het maken was op dat moment.
Valéas sprong echter reeds recht bij het geluid van het vallende dopje! Ik kon nog net op tijd het juiste commando geven en had het dopje terug in no time.

Zaterdag gingen we voor het eerst sinds de stage op nazorg op Hachiko. Valéas werkte goed en bleef mooi op zijn gewicht. We kregen ook een hoopje tips mee om de volgende maand verder te trainen. Ook Eiko was mee en mocht even iets moeilijks oprapen: als ze wil ‘werken’ mag ze nog steeds als het niet te zwaar is voor haar!
Nadien was het hulphondencafé waar Valéas en Eiko naar hartenlust konden spelen met al hun vriendjes en vriendinnetjes! Die avond kreeg ik verschillende keren een Z-pupje genaamd Zara op mijn schoot! Superzacht en lief beestje!

Vandaag, zondag, gingen we naar flikkendag waar Hachiko demonstraties deed en vanalles verkocht om de kassa te spijzen op de Kalandeberg. Opnieuw hebben we ons allemaal goed geamuseerd en opnieuw kreeg ik meermaals een Z-pupje ditmaal luisterend naar de naam Zander in mijn armen! Hij was zo moe van het spelen met Yves en de andere honden dat hij meteen insliep met zijn kopje op mijn besturing… Lief hé?

Demonstration

Daphné, Valéas and Zander

Update: Ik vergat totaal te vertellen dat Valéas, Poesti en Yves, Luca en Figo ontmoetten op flikkendag! Ze kwamen allemaal wonderwel supergoed overeen en na een korte babbel werd een groepsfoto genomen van de bloggende honden! Zou dit een record zijn? Vijf vlaamse bloggende honden samen op de foto… De foto zelf volgt nog!

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Véél eerstes

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Véél eerstes voor Hulphond Valéas.

Meta

