Ondertussen…

september 27, 2007 § 6 reacties

Ondertussen zijn wij druk aan het werk voor onze thesis. Twee experimenten zijn lopende! Jammergenoeg loopt ook mijn neus door die verkoudheid en voel ik me niet echt goed. Snotteren, hoesten en gewoon moe zijn: het helpt allemaal niet als net nu experimenten lopen…

In plaats van een lange wandeling na het labo, wou ik Valéas deze week loslaten in het park op weg naar het kot zodat hij dan al zijn energie kwijt kon en ik die avond vroeg in bed kon. Shuganta die in hetzelfde labo doctoreert, zit vlakbij op kot en wandelde dus mee. Alhoewel zij – net als mijn copromotor eigenlijk – bang is van honden maar niet van Eiko en Valéas, maakte ik Valéas toch los eens we in het park waren. Ik wist dat hij haar niet zou lastigvallen en gewoon mee zou lopen in de wijde omgeving van ons. Shuganta was erg verbaasd dat hij zo gek kon doen: in het labo is hij erg kalm, flink, behulpzaam en rustig zoals het hoort. Zij had hem dus nog nooit echt vrij en honds gezien…
Als iemand me zo’n complimenten geeft, ben ik natuurlijk apetrots op mijn Valéasje. Dit heb ik allemaal te danken aan zijn gastgezin en de trainers van Hachiko… Nogmaals dank…

Voor die lezers die ons niet ‘int echt’ kennen en niet goed weten wat Valéas’ aanwezigheid teweegbrengt en welke hulp hij me allemaal biedt, plaatste ik hier onderstaand filmpje. Het filmpje gaan over hulphonden opgeleid door Dogs for the Disabled, een Britse zusterorganisatie van Hachiko. Ter informatie, Zowel Valéas als Eiko kunnen of konden – Eiko krijgt een deur bijvoorbeeld niet meer opengesprongen – praktisch alle taken uitvoeren die worden getoond in het filmpje en ook in alles wat wordt gezegd kan ik mezelf in meer of mindere mate terugvinden. Enjoy!

Getagd: , , , ,

§ 6 Reacties op Ondertussen…

  • Annelies schreef:

    Hey!

    Heel schoon videotje! Den eerste hond die erin voor komt trekt precies een beetje op Valeas, al ben ik er niet uit of het nu een golden of een labje is…

    Groetjes Annelies

  • Daphné schreef:

    Ik dacht eerst dat het een golden was, maar nu je ’t zegt kan het ook een kruising golden met lab zijn…

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hoi Daphne en Valeas,

    hoe is het met de verkoudheid?? Knapt het al wat op? Ik hoop het maar 🙂

    Wat een leuk filmpje heb je geplaatst…super. En ja, ik herken dat wel, dat mensen heel verbaasd zijn als ze het verschil zien. Yunah is thuis of in winkels, heel erg rustig en bedaard, maar als ze haar dan buiten zien, al spelend en rennend, dan is het een brok energie…vuurwerk Mooi heh? 🙂

    Saskia en Yunah 🙂

  • suffix schreef:

    Héél mooi, héél herkenbaar … !

  • Chantal en Djuna schreef:

    Veel beterschap!

    Mooie filmpje trouwens. Laat goed zien wat een hulphond nu eigenlijk is. En best een lang filmpje en niet iets van een paar seconde.

    Ik vind het altijd best raar als mensen denken dat hulphonden niet vrij mogen zijn. Het zijn en blijven honden toch?!!! Ik merk dat aan Djuna ook. Zodra ze los is, is het haar speeluurtje en mag ze zoveel doen, terwijl ze als ze werkt, ze rustig moet liggen.

    Groetjes Chantal en Djuna

  • Annelies schreef:

    Hey,

    Ik twijfelde omdat die eerste hond de kop heeft van een golden maar het lijf van een labje. Zijn lijf ziet er namelijk nogal kortharig uit en daarom trekt em van onder op een labrador en van boven op een golden!
    We kunnen et natuurlijk niet vragen é!

    Groetjes Annelies

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Ondertussen… voor Hulphond Valéas.

Meta

