Nat pak op restaurant…

september 24, 2007 § 2 reacties

Zondag zouden mama, papa, nonkel Franz, neef Harold, mijn vriendje Maarten, Eiko, Valéas en ik op restaurant gaan om de start van het nieuwe academiejaar te vieren (lees: om de studenten een laatste voedzame maaltijd aan te bieden). Voordien kwamen mama, papa en Eiko wat verse kleren op kot afzetten – we bleven dit weekend hier om Maartens kot in te richten en beide koten op te ruimen. Om na het eten meteen te kunnen vertrekken, reden mama en papa met de auto naar het restaurant. Ik wou echter liever de korte weg door het park nemen, ‘te voet’ met Valéas. Ook Maarten en Eiko gingen mee door het park!
We lieten beide honden even los om hun benen te strekken en op ’t gemak een plasje doen. Ik wist echter niet dat ook daar een vijver lag… Eiko was er als eerste bij en waadde tot in het midden. Met een tijdig verbod bleven Valéas’ achterpoten en rug gelukkig droog.
Toen ik ze terugriep, kwamen ze allebei super enthousiast af – ik had koekjes bij. Om héél dicht te komen, komt Valéas automatisch op mijn voetplank: superflink! Eiko kent dat ‘flink op de voetplank komen’ niet zo goed en wou al even flink zijn: ze plofte haar druipnatte bovenlijf overtuigd op mijn schoot…
Resultaat: mijn rok en jas doorweekt en vuil, Eiko nat en blinkend, Valéas bruine voorpoten…
Gelukkig was het warm en droogde alles snel. We zaten trouwens ook buiten waardoor ze niemand stoorden met hun natte pootjes. Het is wel ‘niet eerlijk’ dat men Valéas een vuile deugniet vond terwijl Eiko eigenlijk véél vuiler was maar je dat gewoon niet ziet op haar zwarte vacht!

Getagd: , , , , ,

§ 2 Reacties op Nat pak op restaurant…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Nat pak op restaurant… voor Hulphond Valéas.

Meta

