Test één twee drie

september 14, 2007 § 3 reacties

Valéas test me genadeloos… Langs de ene kant stemt me dat gelukkig omdat dat toont dat hij me als zijn baasje aanziet en uitprobeert hoe zeker ik ben van mijn stuk. Langs de andere kant haalt hij soms het bloed van onder mijn nagels.

Zondag was hij Oost-Indisch doof bij het ochtendtoilet. Nadat hij de deur opende, wandelde hij ervandoor en ledigde z’n darmen naast zijn plasplein. Hoe lief ik hem ook riep, hij negeerde me compleet. Na een 3de keer poeslief roepen, draaide ik me om, opende de – automatische – deur en ging naar binnen. Valéas was volledig verschoten en stond een halve minuut later opdringerig te janken aan de deur: na het toilet volgt namelijk het ontbijt… Na een plas binnen zijn pleintje, kreeg hij dan toch zijn ontbijt. Maandag lette ik erg goed op en met wat sturing ging alles prima. Dinsdag echter opnieuw hetzelfde scenario als zondag…
Gisteren, woensdag, zou het geen waar zijn! Door hem verbaal erg kort te houden, wandelde hij net zoals maandag zijn plaspleintje binnen. Hij plaste maar weigerde zijn grote boodschap te deponeren terwijl hij erg dringend moest. Een groot half uur later belde ik teneinde raad Caroline op: of ze nog een laatste ultieme truc had want ik moest binnen tien minuten in de serres zijn voor mijn thesis! Eerst ontbijt geven, dan nog eens proberen. Niks, nada, noppes. Toen we van het plaspleintje vertrokken, keek hij zo opgewekt en stonden zijn oren op ‘victorie!’ tot boven aan de etensbak alhoewel ik amper een woord tegen hem had gezegd. Eens terug beneden ging hij na enkele minuten gewoon neerliggen – dat was hij trouwens aan het doen toen ik besloot naar boven te gaan voor zijn ontbijt – in z’n pleintje met een blik van ‘Ja salu Gerard!’. Onderweg naar de serres deed hij al gauw zijn behoefte. Ik was een half uur te laat, mijn handen waren bevroren – en dat in de zomer – en moe.

Overdag begreep ik ineens wat de aanleiding was geweest van dit getest: zijn plasplein was ‘te vuil’. Alhoewel de gedroogde uitwerpselen helemaal tussen zijn houtschors waren gecamoufleerd waardoor ik die niet meer zag, rook hij ze waarschijnlijk des te sterker. Deze avond vond ik gelukkig een vrijwilliger die wou helpen met het rapen. Terwijl ik Valéas voor het eerst langer dan een minuut achterliet op de kamer, vulde kotgenootje Izzy – 1000x dankuwel daarvoor!!! – een halve GB-zak met drolletjes.
De voorbije dagen gingen alle toiletten opnieuw vlot, alhoewel hij nog steeds elke gelegenheid om mij te testen met beide poten vastgrijpt… Van op zijn kussen blijven liggen als ik hem iets vroeg – zelfs al zei ik het oprecht opgewekt en staan zijn oren op ‘alert!’ – tot gewoon de andere kant uitlopen als de deur opengaat! Hij blijft me verbazen… Caroline had gelijk: het is geen doorsnee Golden… Een slim manneke is het, dat niet mag worden onderschat! Ik denk dat ik toch maar wat meer mijn oude strenge intonatie ga moeten gebruiken die ik bij Eiko altijd nodig had…

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Test één twee drie

  • miskebols schreef:

    Haha, jaja, je had zo’n manneke toch gevraagd hé, nietwaar ;)?!

  • Sandra schreef:

    Hoi Daphne,

    Oh, heb jij er ook al mee te maken. Haha ik ook hoor. Wopper is momenteel ook lekker bezig!
    Hij is vreselijk aan het uitproberen.

    Hij beseft dat hij zijn vrijheid voorgeod kwijt is geloof ik en probeert die aan alle kanten terug te krijgen. Hij is af en toe om achter het behang te plakken maar ik ben onverbittelijk. Grenzen zijn grenzen en die mag hij niet overschrijden.
    Ben benieuwd hoe lang meneer dit vol zal houden.

    Afgelopen zondag was ik in het park met mijn honden. was leuk met twee collies…. niet voor wopper.. Hij luisterde voor geen meter en ginge er van door naar de eenden. Gevolg was dat hij dus aan de lijn toeheeft kunnen kijken hoe zijn “broertje” speelde met de andere hondjes. Hij had er zwaar de pest in maar ja dat komt er van hé al;s je niet luisterd!!!

    Liefs Sandra

  • […] ik Valéas uitlaten met de nodige attributen – zeer herkenbaar voor Valéas – van dien: de gsm, de leiband, het koekjestubetje en de badge om de gangdeur te openen. Vlak voor de gangdeur kwam ik echter Jo […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Test één twee drie voor Hulphond Valéas.

Meta

