De SM-hond

september 13, 2007 § 2 reacties

Valéas heeft een zwak voor mijn vriend Maarten, mijn zus Florence en Anne-Catherine, studiegenootje, kotgenootje, we-doen-onze-thesis-op-hetzelfde-labo-genootje en erg goede vriendin. Ik heb me al onnozel gepiekerd waarom daar juist die mensen hem niet aaien! Wat hebben zij gemeen dat de andere kotgenootjes, andere vrienden, mijn ouders, etc niet hebben? Ik zou uitleg vragen op de nazorg op het einde van de maand maar omwille van dit voorval, mailde ik het allemaal door naar Caroline. Misschien zag zij wel een connectie tussen die drie personen?
Maandag kreeg ik telefoon. Caroline vertelde me dat sommige honden neigen naar hun boemannen. En dat zijn ze wel alledrie, Valéas’ boemannen. Haar advies: vraag iedereen hem volledig te negeren en hem zelfs niet te straffen. Enkel jij geeft hem aandacht, zowel de positieve als de negatieve aandacht.

Wat is een boeman? Een boeman is een persoon die je volledig negeert behalve als je iets verkeerd doet. Een boeman ziet alles wat je verkeerd doet en wordt heel snel heel kwaad. Hij doet je verschieten van als je neus de keukenvloer raakt, duikt achter je rug op als je brood vindt in het park en is gewoon gemeen streng!
Een boeman hou je best te vriend. Je toont heel duidelijk dat je hem graag hebt! Als hij/zij in de buurt is, kan er immers niks fout gaan. Ze zijn duidelijk je baas en dat is fijn.
Ps: een boeman kan ook een vrouw zijn.

Toen ik dit aan de boeman en -vrouwen vertelde, begonnen ze vonden ze het allemaal hilarisch. Florence begon gewoon hard te lachen. Anne-Catherine: ‘Ha, die onnozelaar houdt van diegenen die hem straffen! Dat is dan een SM-hond hé’ Maarten: ‘O, dan moet jij continu op je hond letten dat hij niks opeet hé!’ Bijgevolg hoor ik nu ‘Daphné, uwen hond is de keukenvloer aan het dweilen’ in plaats van ‘NO!’…

Wordt vervolgd…

Getagd: , , , ,

§ 2 Reacties op De SM-hond

  • stien schreef:

    Nu dat je het zegt…
    vandaag heb ik Maybe een bad gegeven. dat was al meer dan 2 jaar geleden. Erg he!
    Maar voor Maybe is een het ergste wat je haar kan aandoen. Ze zwemt doodgraag, loopt graag in ondiepe waters, maar kom af met haar bad of zet haar in de badkuip en ze doet heksetoeren om er uit te kunnen!
    ooit heb ik ze eens in hachiko gewassen en daar moest ik ze vast leggen met een ketting aan een haak in de muur. Die haak trok ze er direct uit! 😦
    Ik was alleen thuis en moest het dus alleen doen.
    Het was dus een worsteling van jewelste, elvendertig keer ‘non’ gezegd toen ze er uit wou springen, ik had haar aan haar halsketting vast…
    de badkamer zag er lief uit! Maar ik ook! Na dat hele gedoe heb ik haar dan afgedroogd en als beloning (voor haar wild gedrag?) toch maar een ferm been gegeven.
    Ik dacht: nu zal ze echt wel kwaad zijn op mij. Maar nee hoor! Ze plakte aan mij zoals kleefkruid!
    En lief dat ze is! Ze ging zelfs niet naar de keuken toen Eric een boterham aan het eten was. iets wat ze anders altijd doet, er kunnen nl altijd wel wat kruimels vallen…
    ’t Zijn toch rare beestekes ons hondjes he!

  • miskebols schreef:

    Herkenbaar hoor; Olly houdt ook van boemannen, vreemd genoeg. Maar zij houdt vooral van mannen … Opgevoed door een vrouw en bij BCG zijn er alleen maar vrouwen en nu terechtgekomen bij een lief vrouwke dus … ze heeft duidelijk iets tekort gehad precies :).

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu De SM-hond voor Hulphond Valéas.

Meta

