Slaapstudie

september 4, 2007 § 8 reacties

Deze namiddag word ik in UZ Gasthuisberg verwacht. Eerst een afspraak bij de neuroloog, nadien bij de verpleegkundige van het neuromusculair centrum en deze avond en nacht het jaarlijkse slaaponderzoek.

Deze namiddag staan vele eerste keren op het programma:

  • Valéas’ eerste keer in het ziekenhuis met mij. Voordien ging Eiko al wel vaker mee – hier schreef ik over haar eerste keer – en ik weet dat hij welkom is. Eiko had echter precies een knopje ‘ziekenhuis’ in haar hoofd: in een ziekenhuis was ze super kalm, voorbeeldig en totaal niet koppig. Ik hoop stiekem dat Valéasje ook zo’n knopje heeft… Eigenlijk hoop ik vooral dat hij mijn nervositeit niet overneemt!
  • Mijn eerste keer bij de volwassenen neuroloog. Tot voor een jaar of twee was ik nog steeds klant bij de kinderneurologe daar ik echt geen zin had om over te schakelen. Toen ik bijna twintig werd, heb ik toch de stap gezet. Daar werd ik ontvangen door erg lieve verpleegkundigen die de consultaties doen. Het wordt nu echter wel eens tijd dat ik op visite ga bij de neuroloog.
  • De eerste keer alleen zonder mama, papa, Maarten, Anne-Catherine of Annelies naar het ziekenhuis! Twee jaar geleden ging ik wel eens alleen tot daar maar toen moest ik gewoon de kinesist laten zoemen door het onthaal. Nu moet ik alleen naar de neuroloog! Maarten komt gelukkig na zijn werk wel af. Stapje per stapje hé!
  • De eerste keer dat ik alleen mijn valies maak zonder dat iemand achteraf nog even checkt of alles erin zit. Ik hoop dat ik niks stoms vergeet zoals mijn pillen of Valéas’ etenspot ofzo.

Jullie merken het dus al: ik ben nerveus aan het worden…
Ik ga de valies nu verder maken – lees: alles er scheef opleggen zodat Maarten de valies snel kan dichtritsen en naar het ziekenhuis komen.
Duimen hé!

Update:

De valies is gemaakt. Voor Valéas nam ik mee: zijn matje en zijn dekentje, zijn borstel en kam, zijn Kong Wubba, een fluo balletje voor als we even buiten gaan, zijn pot en een portie eten! Zijn harnas, ketting en leiband zal hij natuurlijk aanhebben en zijn pasje heb ik altijd op zak! Ik moest wel even giechelen toen ik merkte dat Valéas’ gerief waarschijnlijk meer plaats inneemt in de valies dan Maarten zijn spullen…

Getagd: , , , ,

§ 8 Reacties op Slaapstudie

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Slaapstudie voor Hulphond Valéas.

Meta

