Labohond

augustus 31, 2007 § 4 reacties

Het bleef hier even stil daar we volop begonnen zijn met onze thesis. Woensdag en donderdag hebben we de hele dag lang gewerkt in het labo. Ik heb bananenplantjes ‘gesubcultuurd’, nematoden gesteriliseerd en de dag nadien deze ‘gesubcultuurd’. Valéas liet me binnen in het gebouw – de ingang zonder trappen is erg afgelegen en zonder zijn hulp zou ik er lang kunnen wachten op een helpende hand – en ging netjes op z’n plekje liggen tot ik hem nodig had. Na een half uurtje bananenplantjes van elkaar scheiden, realiseerde ik me dat ik op Valéas na, alleen was in een labo. Zonder Valéas zou ik volledig zijn beginnen panikeren: ik krijg de deur naar buiten zelf niet open en als er iets zou gebeuren, kan ik zelf nooit op tijd alarm slaan! Met lieve Valéas in de buurt, werkte ik rustig door: hij opent die deur wel – op termijn daar de pomp nu nog véél te zwaar is ingesteld – of blaft op commando alle collega’s bijeen als er iets zou gebeuren!
Op onderstaande foto’s zie je Valéas’ hoekje in het labo. Voor de wetenschappers onder ons: dit hoekje is ideaal daar hij niemand stoort en op geen enkele manier een experiment kan verstoren. Hij ligt naast de laminaire flow waaraan ik zit te werken, onder het bureau.
Doordat alle medewerkers zich dan ook nog perfect aan de ‘niet aaien’ regel houden, laat het hem dan ook volledig koud wie het labo binnenkomt en blijft hij mooi op zijn plaats waar hij niemand voor de voeten loopt!
Ik ben zo trots op hem!

Curious laboratory dog

Patient laboratory dog

Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Labohond

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Labohond voor Hulphond Valéas.

Meta

