Hachiko’s verhandigingsfeest 2007

augustus 27, 2007 § 4 reacties

Zondag heb ik me supergoed gehad! Valéas en ik hebben een leuke taak toebedeeld gekregen – ik wou dolgraag wat meehelpen onder het motto ‘alle bee(s)tjes helpen’ – in de voormiddag: danku Monique! Het eten was lekker, het gezelschap erg aangenaam en geapprecieerd, de zaal was mooi en alles was echt piekfijn in orde!

Gisteren ontmoette ik ook Valéas’ gastgezin. Valéas werd anderhalf jaar lang opgevoed door Hanne, een meisje van 16, haar broer Maarten en haar mama. Het was echt superleuk hen te ontmoeten en ik ben hen echt oneindig dankbaar voor Valéasje… We houden contact, dat beloof ik!
Wat ook bleek: Hanne’s nicht Hedwig en haar familie hebben jaren geleden Embrasse, een van Eiko’s broers opgeleid! Hedwig ontmoette ik twee jaar geleden doordat ze reageerde op een van de affiches die ik ophing om Eiko’s jasje terug te krijgen dat ik onderweg was verloren. Het jasje vond ik niet terug maar we hadden wel een supernamiddag! Gek hé, hoe klein de wereld toch is…

Ook deden zowel Eiko als Valéas graag mee aan het spel zonder grenzen. Valéas en ik gingen eerst. Doordat ik met mijn rolstoel belange niet zo snel was als die lopende gastgezinnen met hun jonge hond met onzichtbare vleugels, sleepten we de wisselbeker niet in de wacht… Wacht maar tot volgend jaar: dan zal Hanne Valéas over het parcours laten vliegen en wie weet…
Eiko liep het parcours nadien op haar eigen tempo met Anne-Catherine aan haar zijde. Achteraf bleek ze het zelfs zo leuk te vinden dat ze ‘in derde versnelling schakelde’ – een vrolijk huppelpasje – na de kattenloop! Enkel het trekken aan de bel weigerde miss Eiko te doen, het koppig beestje. Nadien ben ik met mijn – ja ik ben ook nog steeds haar baasje samen met papa – Eikootje die bel gaan doen rinkelen. Na haar even geplaagd te hebben met het touw zag ik die flikkering in haar ogen weer eens: ze wou trekken en zou trekken! En vol overtuiging hing madam Eiko aan het touw en rinkelde de bel!

’s Avonds waren we alledrie bekaf… Een superdag, een superfeest, een superhulphond, een supergastgezin, een supergepensioneerdehulphond, een supergezelschap, kortom het was écht super! Danku aan iedereen die dit mogelijk maakte en tot volgend jaar!

Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Hachiko’s verhandigingsfeest 2007

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Hachiko’s verhandigingsfeest 2007 voor Hulphond Valéas.

Meta

