De blijde boodschap

augustus 23, 2007 § 3 reacties

Gisteren moest ik in de late namiddag nog ergens naartoe. Ik wist dat hij die dag nog een drol de grote boze wereld zou insturen en bleef dus opnieuw bij het plasplein staan tot hij na de plas een volgende ‘besoins’ zou doen. Een uur en enkele smsjes van Maarten die alweer op ons stond te wachten, later deed hij… een plas. Zaten er geen uitwerpselen te wachten om uitgeworpen te worden? Of was dit een van zijn truuken? Enfin, een besoins was een besoins en de winkel zou sluiten dus besloot ik toch te vertrekken. Hij holde nog geen 5 minuten naast de rolstoel toen hij nerveus werd en ik zijn blikken naar de wegberm zag afdwalen. Ik placeerde hem dan ook snel in de bosjes waarna opnieuw zo’n okergeel chocomousseke tevoorschijn kwam.

Deze ochtend verlieten zijn plas én poep wonderbaarlijk snel zijn plasser en achterste! Eerst de plas en na enkele minuten koppen ook de poep! Het feest kon beginnen!!! Ik was zo enorm blij dat hij met zijn vier poten tegelijk van de grond ging terwijl hij rondjes draaide! Zijn ontbijt was duidelijk zéér welkom: hij was door het dolle heen!

Ik vraag me dan ook af of hij gisteren koppig was of gewoon geen drol voelde zitten?

Optie één: hij wil enkel in ruil voor zijn ontbijt naar het groot toilet gaan. Hij vermoedt dat indien hij overdag daar gaat, er geen eten meer volgt.
Mijn gedacht: hij is slim, maar niet zo slim. Hij kan niet in de toekomst zien. En zelfs al zou hij dit vermoeden, zou hij het erop wagen. Hij is zo verlekkerd op eten dat zelfs al was de kans maar klein, hij toch zou proberen of er na een drol op zijn pleintje overdag geen tweede pot eten zou volgen.

Optie twee: enkel ’s ochtends voelt hij zijn groot toilet klaarzitten. Wanneer hij overdag nog moet, voelt hij het pas nadat hij even rende of goed bewoog.

Ik ben eigenlijk al blij dat één van de twee drolletjes nu vlot in zijn pleintje terechtkomen. Dat is de meest dringende die eruit floept terwijl hij loopt als het te dringend is.
Het plaspleintje zal wel regelmatig mogen geruimd worden… Toen ik hem daarnet uitliet voor een plasje, liep hij echter recht in zijn eigen drol van gisteren. Hij merkte het nog niet eens ook… Die mannen toch!

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op De blijde boodschap

  • josie schreef:

    Hilarisch… ‘een okergeel chocomousske’… Waar háál je het vandaan… 😉
    Wat betreft dat laatste: onze Figo, ook een reutje, trapt geregeld met zijn poten in zijn eigen of andermans hoopjes. Luca, ons teefje, zal dat nooit doen. Die kijkt waar ze haar pootjes zet én is bijzonder vies van kak… Vrouwtjes vs mannetjes zeker 😉

  • josie schreef:

    Volgens mijn wederhelft heeft Valéas waarschijnlijk het boek gelezen “ hoe mijn baasjes het bloed van onder de nagels te halen” door Luca De galga, Dr. In de basopestologie. Hoofdstuk één, uw kak en pis ophouden 🙂

  • Waarschijnlijk is hij een echte man… de liefde gaat door de maag.
    Oftewel hij wil je plezieren maar als beloning wel z’n eten!
    Even serieus, hij weet nu dat de grote ochtend boodschap daar moet, maar trekt hij de conclussie dat het altijd daar moet? Immers als hij onderweg gaat, mag hij het vlug in de bosjes doen (wat is een andere optie? Geen…) Maar hij is het wel kwijt. Geen opgewonde prijzende Vrouwtje, maar ach er zijn andere dingen die hem ‘belonen’ b.v. door het mee mogen gaan. Pas als hij per ongeluk ’s middags ook op de plaats doet waar het moet, dan dé grote beloning krijgt van een opgewonde prijzende Vrouwtje zal misschien de franc vallen. Maar krijg hem maar eens zover, dat het dáár gebeurt. Of je moet in de gaten krijgen dat het op gang komt door wat beweging en om dezelfde tijd (ongeveer) per dag, dan kun je er wat mee.
    Succes hoor. Knuffels van hier

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu De blijde boodschap voor Hulphond Valéas.

Meta

