Derde drol, goeie drol?

augustus 22, 2007 § 9 reacties

Wat ik misschien nog niet vertelde, is dat Valéas sinds hij hier woont reeds twéé keer in zijn plein zijn grote boodschap had gedeponeerd. Beide keren ’s avonds na een hele dag weigeren. Als de nood het hoogst was…
Deze ochtend besloot ik het anders te doen. We gingen niet naar binnen voor hij zijn grote boodschap daar had gedaan en hij mocht ook nergens anders lopen dan op zijn plaspleintje. Dit hield ook in dat zijn ontbijt boven op hem bleef wachten… Plassen was geen probleem, dat deed hij vlot. En toen begon het. Hij snuffelde wat, ging zitten, kwam constant op mijn voetplank, probeerde er langs mij heen uit te sluipen, stak zichzelf in de knoop met de leiband, stak de leiband in de knoop met mijn rolstoel, enzovoort. Daar zijn lange riem – eigenlijk Eiko’s lange riem maar bij haar hielp dat geen iota – vast zat en ik ze niet los kreeg, maakte ik hem los. Hij heeft geen poot buiten zijn plasplein gezet wat mij al heel blij maakte en mij weer meer geduld gaf. Toen het een uurtje later begon te regenen, stonden wij daar nog steeds. Hij zette zich een kwartiertje tegen mijn wiel terwijl hij naar de eendjes en de duiven keek of ging liggen op het natte terrein. Ik vermoed dat hij erge honger kreeg daar hij toen als een koe begon te grazen… En dan begon zijn ultieme uiting van protest, dé methode om mij te vermurwen: blaffen, knorren en constant janken. Ik twijfelde even: begrijpt hij me niet, is er iets dat hem zegt dat hij het daar niet mag doen of is hij gewoon aan het koppen? Ik bleef kalm en met de steunende woorden van vrienden in mijn achterhoofd zette ik door. Blaf? Valéas besoins. Wel honderd keer hetzelfde liedje. Ik vermoed dat de hele buurt ons gehoord heeft… En dan plots, om kwart voor elf kwam er schot in de zaak. Hij gaf zijn verzet op en produceerde zijn ochtenddrolletje! Het feest kon beginnen! Hij mocht van zijn plasplein, werd uitvoerig geknuffeld, deed met plezier de deur open met een druk op de knop en hupte als een jong veulen om me heen! Eens boven aangekomen, kreeg hij meteen zijn ontbijt!
Deze drol was anders dan de vorige twee. Toen hield zijn sluitspier het niet meer uit. Nu gaf zijn koppeke toe… Derde drol, goeie drol?
Deze middag opnieuw. Tijdens de stage produceerde hij namelijk met gemak drie drollen per dag…

Getagd: , , , ,

§ 9 Reacties op Derde drol, goeie drol?

  • miskebols schreef:

    Supernieuws Daphné! Olly drolt maar 1x/dag, altijd ’s morgens à ’s middags, wel zo handig! Wat eet Valéas voor voer?

    Als ik ’s morgens opsta, dan vlieg ik ook echt meteen naar buiten met een superenthousiaste stem; dan moet Olly uit enthousiasme altijd een plasje en soms ook een drolletje placeren. Dat drolletje komt wel als ik douche en de tuindeur openzet, of gewoon bij goed weer die deur openzet, of gewoon als ik wegga ergens in het groen :).

  • Daphné schreef:

    Hoi Kim!
    Hij drolt vaak… Hij eet nu pedigree complet met biefstuk.

    Hij drolde tijdens de stage ook vlot, maar wel meermaals…
    Het nadeel is dat als we op stap gaan, hij zich niet meer in kan houden en het echt overal doet, zoals je wel kan lezen… Hij zoekt niet naar groen ofzo, neigt misschien soms wat naar de berm maar dat is ’t dan ook…

    Ik hoop zo hard dat het van nu af aan betert…

  • miskebols schreef:

    Ik hoop ook dat het kwartje bij hem nu is gevallen hoor!!! Nou ik heb vandaag al vanalles met Olly ondernomen en ‘k wordt meteen weer afgehaald om grotere boodschappen te gaan doen dus ik laat je!

  • Julie schreef:

    Ik nog eens, ook hier opnieuw een leuk blogje met fijne verhaaltjes.

    Onze Comodor poept meestal 2 keer per dag, 1 maal ’s ochtends en 1 maal ’s avonds. Maar hij neemt er ook steeds zijn tijd voor hoor, daar eens snuffelen, hier eens snuffelen, terug naar daar.. =)

    groetjes

  • Annelies schreef:

    Hey!

    Het moet gezegd worden, zowel jij als Valeas zijn doorzetters en als jullie iets in jullie kop hebben (wel drollen of niet drollen) dan gade der beide voor!

    Blijven positief bekrachtigen! Zou het helpen zijn drol te laten liggen op het plaspleintje? Zijn eigen geur?

  • Daphné schreef:

    Hoi Annelies!

    We legden er een drol de allereerste week en de drie die hij er zelf deponeerde liggen er nog steeds te vegeteren. Hij snuffelt er wel regelmatig aan… Hij is gewoon koppig.
    Ik snap al waarom Caro&co me aan hem koppelden…

  • yab schreef:

    De aanhouder wint. Jij moet gewoon het koppigste zijn van jullie twee. 😉

  • miskebols schreef:

    Ja Daph, ik hoop dat je het niet als kritiek vat, maar Pedigree voor honden is als chips voor mensen of junk food (zoals je dat wil zien): erg lekker, maar erg ongezond en véél te zout (lees: meer plassen/drollen, minder voedingsstoffen worden opgenomen). Daarom vinden de meeste hondjes het zo lekker … Ik zou ook overstappen naar een betere brok (evt. mits overleg met de school/dierenarts uiteraard!): Hill’s, Eukaneuba, Proplan, Farmfood, Canex oid. Gewoon supermakkelijk: weinig geven, 1x drollen/dag en geen last van windjes/boeren/naar eten zoekende hond, …

  • Hoi, gezien het feit dat Chester ook franse commando’s heeft, hebben wijzelf voor de grote boodschap een apart commando gemaakt, je raadt het nooit wat de Baas bedacht heeft. Grand Pippie.
    Chester snapt het uitstekend, nou ja, mag ook wel, hij is inmiddels 8 1/2 jaar. In het begin was het inderdaad ook even zoeken hoe we het duidelijk moesten maken. Want inderdaad, plassen kan meestal wel overal in de bosjes of op een groen strookje, maar de grote boodschap, dat kun je niet maken in de stad. Gelukkig kan ik het dan nog wel opruimen voor hem als er een foutje gebeurt, maar de Baas kan het ook veel moeilijker tot niet.
    Op dit moment heeft Chester ook wel koppige buien, maar op ander gebied, toch ook onze poot stijf houden, wat soms inderdaad héél moeilijk is en je soms echt tot 100 doet tellen.
    Vind het super van je dat je het hebt uitgehouden in de regen totdat hij echt is gaan ‘zitten’. Ik hoop dat de frank is gevallen bij hem! (heb deze uitdrukking gehoord van een Belgische vriendin van mij, vindt het komisch want wij hebben dezelfde alleen zeggen we ‘het kwartje’.)
    De Berner, Chloë ligt in Antwerpen in dierenkliniek Anubis. Moet héél goed zijn. Ik hoor het nog wel zodra Chloë weer thuis is!
    Knuffels van deze kant!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Derde drol, goeie drol? voor Hulphond Valéas.

Meta

