Met Olly in het bos

augustus 19, 2007 § 2 reacties

Vorige week donderdag had mijn baasje afgesproken met Kim en haar geleidehond Olly om nog eens bij te praten en mij eens te komen bekijken.
Toen Olly haar baasje van de bus leidde en de baasjes elkaar begroetten, leek ze me maar een saaie dame. Ze negeerde me helemaal… Toen we echter op ons kot waren aangekomen, deed Kim Olly’s tuig uit en wou ze ineens dolgraag met mij door de gangen hollen! Tijdens het spelen bleek ook zij mijn meerdere te zijn alhoewel ze niet veel groter is dan mijn zusje… Die vrouwen toch… Dominant, niet te doen!

Na lekker gegeten te hebben – dankuwel Sabine!!! – mocht Kim van mij even voelen hoe groot, rank en zacht Valéas wel was: reusachtig, nog ranker dan Olly en zacht op vele plekjes! Na nog een poosje bijgepraat te hebben, gingen we op wandel samen met Anne-Catherine. Het avontuurlijke pad langs de Dijle leek ons opnieuw het meest geschikt daar het zou kunnen beginnen regenen en we daar onder de bomen konden schuilen. Anne-Catherine gaf Kim haar arm en zo konden Olly en Valéas naar hartelust ravotten. Valéas bleek een groter mietje dan Olly: hij hield me meestal in het oog of oor terwijl Olly meestal haar neusje volgde tot ze zich plots realiseerde dat ze alleen op stap was. Na wat gezwaai van Anne-Catherine en lief geroep van Kim was ook Olly snel opnieuw bij ons.

Amaai die Olly, die heeft lef! Die is helemaal niet bang als haar baasje de andere kant uitgaat! Ze vertrouwt haar neusje helemaal want die vertelt haar altijd welke kant haar baasje uitging. Olly toonde me ook hoe verfrissend een beekje met schoon water kon zijn! Zalig! Toen we in het bos wandelden, vond ik mijn vachtje toch net iets te proper. Ik besloot dan ook om even uit te rusten in een hemelse modderplas. Mijn rug was Golden, mijn buikje Chocolat! Wie doet me dat na? Iedereen keek nadien wel boos naar me en enkel baasje wou me nog knuffelen alhoewel ik rook dat Olly zeker evenveel modder met zich mee zeulde, goed verstopt in haar zwarte vacht. Niet eerlijk!

Eens terug aangekomen op kot, bleken onze sloebers alweer redelijk droog te zijn. Nadat Anne-Catherine hen nogmaals had afgedroogd, vond ik mijn grote jongen opnieuw prima. Die laatste bruine plekjes borstelde ik er die avond uit eens ze waren opgedroogd.
Toch bleek Kim nog een betere oplossing te hebben: een pet-towel. Daar het volgens Kim supergoed werkt, bij haar al jaren meegaat en mijn Valéasje dol is op regen, vijvers en modderbaden, ga ik me dat ook aanschaffen. Jammergenoeg zijn ze enkel in Nederland te koop. Heeft iemand een idee hoe ik er het makkelijkste aan raak?

Getagd: , , , , , , , , ,

§ 2 Reacties op Met Olly in het bos

  • miskebols schreef:

    Bedankt voor de log en de fijne dag Daphné!!!

    Jaaa het was superleuk vorige week, en Olly Bolly heeft zich goed gedragen op die wegloopescapade na dan :). Thanx ook aan jouw kotgenoten voor de begeleiding, het eten, …

    P.S.: Nee hoor, Olly was net ietsje ranker dan Valéas, heel zeker weten :). Maar groot, zacht en rank was ie wel, en knuffelig, amaaaai! En oh ja, ik ga zo’n kong wubba ook maar eens bestellen :).

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hoi Daphne en Valeas,

    dat klinkt als een heerlijke dag, die jullie met zijn allen hebben gehad. Heerlijk, die honden die samen kunnen ravotten en lekker vies mogen worden… :-()

    Goed van die lichtknoppen, bravo Valeas, je bent een kanjer..

    Saskia en Yunah 🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Met Olly in het bos voor Hulphond Valéas.

Meta

