Meet the parents

augustus 18, 2007 § 2 reacties

Wat was me dat gisteren… Eerst krijgt het baasje een opruimbui. Al mijn zachte haartjes die net een mooi tapijtje worden weggezogen door dat groot rood monster dat me vorige week twéé keer aanviel! Baasje zegt wel dat het niet leeft en dat het toevallig twee keer omviel toen ik er voorbijhuppelde, maar daar geloof ik niet veel van… Nadien werd mijn kussen dat net een beetje de juiste geur begon te krijgen, afgewassen met een natte doek. Alsof dat nog niet voldoende was, werd mijn dekentje weggestopt in een zak, samen met al baasjes kleren! In diezelfde zak verdwenen tevens mijn borstel en kam, mijn Kong Wubba en een zakje met mijn brokjes erin!

Eens buiten, vroeg baasje me nog een laatste keer om op het plaspleintje mijn grote boodschap te deponeren. No way, dacht ik zo! Zo’n grote boodschap doe ik overal, behalve daar. Op weg naar de auto, spurtte ik er dan even vandoor om die hoognodige boodschap in het gras achter te laten terwijl ik baasje goed in het oog hield. Ze heeft namelijk de neiging om, als ik blijf snuffelen, er ineens vandoor te gaan wat ik écht niet fijn vind!
Verlucht en verlicht huppelde ik vrolijk mee tot ik opnieuw een monster ontmoette. Het is groot, beweegt, zoemt en maakt soms ineens keiveel lawaai. En ik moest alover dat monster in de auto huppen! Nu wist ik wel dat het beest me niet zou opeten omdat de eerste keer mijn zusje Eiko er voor me was ingehupt en zij helemaal niet bang was. Toch probeerde ik even of baasje niet van gedacht zou veranderen. Niet dus. Nadat ik veilig in de auto zat, reed het baasje op dat monster, zoemde het even, steeg baasje op en reed ze in de auto lekker dicht bij mij. Dat het monster nadien nog even hels lawaai maakte, kon me niks deren want baasje zat ertussen en zij beschermt me tegen dat monster.

Na mijn schoonheidslaapje, gingen de deuren van de auto ineens weer open en kwam mijn zusje hyperenthousiast afgehuppeld! Baasje was duidelijk blij van haar terug te zien en dat was van alledrie de kanten wederzijds. We zijn meteen beginnen spelen en wat ik misdeed, snap ik nog niet goed, maar we moesten de andere richting uit volgens het baasje. Die grote grijze vlakte vond ik net ideaal om eens goed te krossen met mijn zusje… Ahja, baasje zal het wel beter weten zeker?
Die avond heb ik dat huis en de tuin langs alle kanten onderzocht! En baasje mocht lekker achter me aan racen om me duidelijk te maken dat ik niet in het water hoorde te springen, daar niet mocht plassen, daar mocht gaan liggen, enzovoort.
Toen ik alles dacht gezien te hebben, dook ineens een poes op langs de andere kant van het raam die precies naar mij zat te miauwen om binnen te raken. Mijn zusje negeerde die poes compleet maar ik wou wel graag eens ruiken wie ze was enzo! Toen liet Maarten de poes rustig binnen nadat hij blijkbaar alle andere deuren had gesloten zodat de poes niet kon gaan lopen. Lopende poezen lijken namelijk nogal op ballen en daar wil ik gewoon dolgraag achterna gaan! De poes liep echter rustig rond in de keuken terwijl ze mij natuurlijk geen seconde uit het oog verloor. Spelen wou ze niet – ze blies naar me als ik te dicht kwam – maar ze was wel totaal niet bang van me! Integendeel zelfs…

Die avond bleek er geen mandje voor mij te zijn. Baasje gaf me toen de opdracht op haar bed te springen waar ook Eiko al bleek te liggen slapen. Zij hield baasje haar voeten warm en ik lag tegen haar rug en achterwerk! Zalig…

Getagd: , , , ,

§ 2 Reacties op Meet the parents

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Meet the parents voor Hulphond Valéas.

Meta

