Verjaardagscadeautjes!

augustus 15, 2007 § 3 reacties

Op 7 augustus 2007, onze eerste dag samen op kot, werd Valéas twee jaar! Die avond zocht ik in de supermarkt naar een super verjaardagscadeautje voor hem, maar vond niks: geen borstels, geen deftige speelgoedjes, enkel hondeneten en koekjes.
Deze week bleek dat Eiko’s borstels niet geschikt waren voor zijn lange haren. Voor zijn verjaardag wou ik hem dus graag de allerbeste borstel en kam voor zowel hem als mij kopen: het moest aangepast zijn aan zijn vacht maar ook licht en handig zodat ik hem makkelijk zelf zou kunnen verzorgen. Ik informeerde me bij mensen die ook een Golden Retriever hebben en een functiebeperking waardoor ze minder kracht in hun armen hadden: een ‘harkje’ was de meest geschikte borstel volgens hen. Voor de oren, oksels, liezen, etc kocht ik best nog een kam om de knoopjes eruit te halen. Best eentje met roterende tanden volgens de mama van Anne-Catherine, het bazinnetje van Ashley.
In de dierenspeciaalzaak Lobo net buiten Leuven raadde men me exact dezelfde borstel aan nadat hij Valéas’ vacht even had onderzocht. Ook de kam die ik op het oog had, bleek de beste voor hem. De roterende tanden maken dat de knopen vlotter lossen en het veel leuker is voor hem en makkelijker kammen voor mij.
Natuurlijk kreeg hij ook nog wat speelgoed! Ik was van plan hem zowiezo een speelgoedje te kopen waarmee hij zijn tanden zelf zou poetsen. Het moest wel de allerstevigste zijn die ik kon vinden daar hij tijdens zijn opleiding in het centrum er reeds een kapot beet… Momenteel leeft zijn X-large Kong Stuff-a-ball nog en daar ik hem in het oog zal houden wanneer hij ermee speelt, zal dat nog lang zo blijven! Vroni, die ons vergezelde naar Lobo, vond dat hij zeker nog een speelgoedje moest hebben dat gewoon speelgoed was. Valéas koos de rode, piepende Kong Wubba! Ik kan er redelijk ver mee gooien, we kunnen er een trekspelletje mee spelen én het piept!

Gisterenavond mocht hij meteen alles uitproberen: aan de Kong Wubba werd al deftig getrokken en in de vierkante tandenborstel zat al een smakelijke verrassing voor Valéasje!
Ook het toiletteergerief werd goedgekeurd: op een tafel beneden in de piazza heb ik hem – volgens Maarten twee uur lang – helemaal geborsteld, ontward, geknuffeld en onderzocht. Hij onderging dit alles heel rustig en genoot duidelijk. Hij liet me zelfs rustig zijn oren uitkuisen en knorde van genot als ik er nadien eens goed op wreef!
Eens van de tafel huppelde en sprong hij om me heen alsof hij een net opgeladen duracell-konijntje was! Dat borstelen moeten we duidelijk vaker doen als het van hem afhangt. De richtlijn is echter één keer per week. En daar zijn mijn armen dan weer gelukkig mee: dat borstelen wordt een goede oefening voor m’n armspiertjes!

Gisterenavond gingen we trouwens nogmaals naar de supermarkt. Daar hij vorige week zo graag wou werken, maar we toen bijna niks nodig hadden, besloot ik dat Valéas deze keer ook actief mocht meehelpen winkelen! Maarten stond verbaasd van het feit dat Valéas me meteen het juiste pakje spekjes aangaf en enkele gangen verder met gemak het aangewezen blik jonge worteltjes uit de rekken plukte! Dit gaan we onderhouden… De taken bij het winkelen werden dan ook op dat moment door Maarten opnieuw verdeeld: de onderste drie schappen zijn voor Valéas, die producten waar ik aan kan mag ik uithalen als ze niet te zwaar zijn en de rest neemt Maarten voor zijn rekening. En het betalen? Dat mag Valéas doen, als Maarten niet weer langs de zelfkassa wil gaan natuurlijk…

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Verjaardagscadeautjes!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Verjaardagscadeautjes! voor Hulphond Valéas.

Meta

