Valéas @ Marktrock

augustus 13, 2007 § 4 reacties

Vrijdag hadden we afgesproken om samen met Christel en Fjona de sfeer rond Marktrock eens te gaan opsnuiven. Daar Valéas nog geen week bij me was, de prijs veel te hoog was, het me een enorm gedrum leek én we de muziek ook zo konden horen, hebben we ons dus niet op de betalende pleinen gewaagd. Het was erg gezellig, alleen heb ik nog steeds geen zicht op Valéas’ drol-gedrag: ik zie het pas op de laatste knip en zie er nog geen regelmaat in… Zo kwam het dus dat hij vrijdag in de Tiensestraat een serie moussige okergele worstjes dropte, vlak voor de neus van twee politieagenten. Op stage vertelde Caroline dat “als je het zelf niet kan oprapen, je het aan de eerste persoon die je ziet moet vragen en hem dan achteraf trakteren”. Zo’n grote mond heb ik jammergenoeg niet… En daar ik zijn onvoorspelbaarheid op dat vlak reeds twee dagen had mogen meemaken, had ik vooraf al aan Christel een handje hulp gevraagd… Nogmaals dank hiervoor Christel!

Zaterdag vond het langgeplande verrassingsverjaardagsfeestje van Anne-Catherine plaats. Ze wist echt van niks: za-lig!
Valéas heeft de hele namiddag en avond mogen spelen met Ashley, alhoewel Ashley minder zin had in een spelletje… Hij vond Valéas namelijk nogal groot, zeker als hij als een oversized konijn achter Ashley’s voetbal aanging die dan ook geen minuut later zoals voorspeld een sissende dood stierf.

Zondag gingen Maarten, Valéas en ik nogmaals naar Leuven centrum, gewoon omdat Valéas stond te popelen om te gaan wandelen. In het stadspark was de radio BEMBEM telenet tour te gast. Valéas kreeg daar een schattig geel sjaaltje dat hem prachtig staat! Het past bovendien supergoed bij zijn jasje én er staat een plopmuts op gedrukt! Ik hoor jullie al denken, een plopmuts? Wat is daar nu zo leuk aan? Valéas kreeg als bijnaam ‘plop’ van Bruno van Hachiko omdat hij zijn oren zo gek zet als hij verbaasd of nieuwsgierig is. Foto’s van zijn plop-expressie volgen zeker nog, maar tot op heden hebben we dit grappig trekje nog niet op foto. Toen we even later nog een gele én een blauwe ballon kregen die we aan z’n ketting vastmaakten, waren plots veel minder kindjes bang van hem en was hij ‘hond met ballon’ en meteen ook een kwispelende reclame…

Daphné & Valéas

Vandaag, maandag gingen we langs bij mijn zus die ook op kot zit in Leuven. Ze begint vrijdag aan haar tweede zit en had een opkikker nodig. Daar ik niet binnenkan op haar kot, haalde zij haar keukentafeltje naar buiten zodat we gezellig een spelletje ‘Da Vinci Code’ konden spelen op de stoep voor haar voordeur! Nadien gingen we nog langs de apotheek vooralleer we Maarten opwachtten voor zijn werk en nog eens in zijn lievelingswinkel gingen rondkijken waar Valéas zich meteen languit neerlegde met zijn rug tegen het wiel van mijn rolstoel… Ook op kot legde hij zich makkelijk op zijn kussen. Zijn eindeloze energie is blijkbaar toch niet zo eindeloos!

Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Valéas @ Marktrock

  • Kim & Olly schreef:

    Wow zeg, je steekt al het één en ander uit met je big boy! Ik heb hier ook zo’n enthousiasteling rondlopen die ook zo goed als altijd energie te veel heeft :).

    Ivm dat drolgedrag … Jaaaa, ik ken er alles van; ik heb met Olly het eerste half jaar en zeker de eerste 3 maanden toch wel flink “gesukkeld”. Uren bij haar honden-wc staan, uiteindelijk toch weg moeten (ja, dat moet af en toe ook hé) en na 100m een drolletje op de stoep … Enfin, da’s wat men noemt een “opstartprobleempje”. Gaat er uit hoor maar dat aflezen van elkaar … ja, is altijd wat tijd voor nodig! Suc6 nog en hopelijk tot snel!

  • We vonden jullie. Veel succes in de grote boze buitenwereld. 🙂

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hoi Daphne en Valeas,

    bedankt voor het doorgeven van Valeas’s site…ik was het spoor even bijster 😉

    Zo te lezen gaat het prima met jullie tweetjes en zijn jullie al flink op stap geweest, goed hoor!! Valeas is inderdaad een mooie kerel en flink groot, zo te zien op de foto’s… Heel veel plezier nog samen en veel genieten van alles wat jullie ondernemen…ik blijf het volgen.

    Saskia en Yunah 🙂

  • Kristel schreef:

    Ik heb je nieuwe blogje gevonden! Vind het inderdaad schoon van u om zowel Eiko als Valeas hun eigen blogje te geven. Valeas is een hele mooie hond zo te zien op de foto’s! En blijkbaar zijn jullie al goed op stap geweest! veel succes nog met de nieuwe hulphond en ook een dikke knuffel aan Eiko eh! Die zal het zeker wel naar zijn zin hebben bij je papa!
    Groetjes
    Kristel

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Valéas @ Marktrock voor Hulphond Valéas.

Meta

