Valéas @ the movies

augustus 10, 2007 § 5 reacties

Gisteren gingen Valéas voor het eerst met mij naar de bioscoop. Ik had met Anne-Catherine afgesproken om Harry Potter and the Order of the Phoenix te gaan bekijken. Daar Kinepolis Leuven slechts twee toegankelijke zalen bezit, was hun standpunt de zalen gewoon te wisselen indien een persoon in een rolstoel een dag vooraf belde. Jammergenoeg wouden ze dit ineens niet meer doen. Ze wouden me wel naar boven helpen ‘indien er genoeg personeel was’. En als er niet genoeg personeel was? Ik was zo ontgoocheld en kwaad tegelijk! Dit kan toch niet?
Uiteindelijk zijn we dan naar Studio’s Leuven gegaan waar drie van de vier zalen toegankelijk bleken. Alhoewel men ons niet vooraf kon zeggen of de film zou gedraaid worden in een toegankelijke zaal, besloten we het erop te wagen, en met succes! De film was heel mooi, maar mocht van mijn part zeker dubbel zo lang zijn. Ik weet niet of ik alles zou begrepen hebben indien ik het boek niet had gelezen. En Valéas? Die heeft lekker aan mijn voeten geslapen op het zachte tapijt!
Daar het de hele dag zo hard regende, besloten we zowel heen als terug de bus te nemen. Zo was er meteen een tweede eerste keer: Daphné en Valéas op de bus! Alhoewel de buschauffeur nogal snel optrok en iets te vlot de bochten nam, kon het hem allemaal niet deren! Hij deed het voortreffelijk!

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Valéas @ the movies

  • Josie schreef:

    Zwak van Kinepolis… Heb dat eerlijk gezegd altijd al een stomme zaal gevonden, zo klein en ouderwets en toch zo pretentieus… De zetels van de Studio mogen dan wel harden zijn, de mensen zijn er meestal ook aangenamer…
    Ik heb enorm genoten van de Harry Potter film, maar eigenlijk ook meer van het boek… Zat de ganse tijd te vergelijken eigenlijk…
    Super van Valéas, zo op de bus!

    Onze Figo stapt op elke bus of tram die voor zijn neus stopt, enfin, dat probeert hij toch. Heel af en toe gaan we met de bus naar een park, en ik vermoed dat hij bus gelijkstelt aan wandelen in een fijn park…
    Grappig is als de bel van de halte gaat, dan kijken allebei de honden zo heel aandachtig…

  • Kim & Olly schreef:

    Geweldig te lezen dat het al zo goed gaat met Valéas. En ja, stom van die bioscoopzalen zeg, grrr :(!

  • A-C schreef:

    😉
    Maar ik moet zeggen: hij heeft zich geweldig gedragen.

  • Chantal en Djuna schreef:

    Geweldig om te lezen dat het zo goed gaat tussen jullie!

    Hier in Geleen (Nederland) is de hele bioscoop toegankelijk. Kan je zelfs bovenaan zitten, waar ze per zaal een paar rolstoelplekken hebben. Rot dat ze dat daar niet hebben.

    Groetjes Chantal

  • Daphné schreef:

    Hoi Chantal en Maggy,

    Over de Kinepolis: ik probeer binnenkort nog eens, als ze nog weigeren, dan laat ik het daar niet bij. Ik laat me niet op m’n kop zitten.

    Ivm de trein Chantal: de uitleg is zo lang dat ik het je gewoon mailde, ok?

    Ivm Opium: van alle Goldens die ik ken, leek Valéas op het eerste gezicht het meeste op Beer. Momenteel zie ik ook al maar weinig gelijkenissen meer hoor.
    Eiko missen? Soms, als ik begin te piekeren of Valéasje iets stoms uitspookt… Maar ik wéét dat ze het goed heeft en zich amuzeert. Dat beurt me dan weer op.

    Daphné
    xxx

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Valéas @ the movies voor Hulphond Valéas.

Meta

