Geslaagd!

augustus 8, 2007 § 7 reacties

Na de voorlopige toewijzing volgden nog twee stagezaterdagen en een intensieve stageweek van vijf dagen. Tijdens die vijf dagen waren Valéas en ik voortdurend samen en leerden we elkaar kennen in de veilige nabijheid van de Hachiko-instructeurs. Na verschillende uitstappen naar ondermeer Gent Zuid, veel oefeningen, een pak theorie en een hoop geduld – ondermeer om hem te leren dat hij mooi naast me moet wandelen en geen 20 cm meer naar voor – was de laatste stagedag, beter gekend als de examendag aangebroken. Zowel het theoretisch als het praktisch examen was niet van de poes… Ik was zo nerveus dat ik me achteraf erg schaamde voor de fouten die ik had gemaakt. ’s Avonds kregen we te horen dat we waren geslaagd en hij mee mocht met mij naar mijn kot!

Gisteren was het eerst wat onwennig. Ik wist niet goed wat te doen en ook hij wist het totaal niet. Toen miste ik mijn Eikootje voor het eerst sinds een week: zij wist altijd wat ze wou en het zelfvertrouwen dat zij uitstraalde, sleurde me figuurlijk vooruit. In de namiddag besloot ik Maarten op te wachten voor zijn werk en ondertussen eens te stoppen aan mijn zus haar kot. De uitstap ging prima en samen met Sabine gingen Maarten en ik meteen nog iets drinken in dewerf. Maarten stelde toen al dat ook Valéas me figuurlijk zou vooruit sleuren en zo Eiko’s job zou verderzetten. Doordat Eiko snel moe was, zou ik Maarten nooit opgewacht hebben en zouden we zeker nadien niet meer zo’n grote toer gewandeld hebben. Daarmee deed ik Eiko zeker het laatste jaar geen plezier meer, terwijl Valéas dit geweldig vindt! ’s Avonds liet ik hem nog los tijdens een wandelingetje langs de Dijle. Het was zalig om hem te zien genieten! Maarten was trouwens verbaasd hoe goed hij terugkwam als ik hem riep: Eiko’s zogenaamde rappel was al jaren barslecht en alhoewel dit door het jarenlange oefenen al véél was gebeterd, was het nog steeds geen goede rappel… Valéas doet dit schitterend, net als alle andere commando’s. Nu is het een kwestie van deze allemaal te onderhouden en niet toe te geven eens hij me begint te testen…
Onderstaande foto is gisterenavond genomen door een supergetalenteerd kotgenootje. Is hij niet superlief, Valéas hé…

Valéas is moe

Vandaag was mijn eerste dag van het thesisonderzoek. Deze voormiddag gingen we bananenplantjes verplanten in de serres wat erg vlot ging en eigenlijk erg leuk was! Ook Valéas was flink en mafte enkele uurtjes onder een tafel.
In de late voormiddag kwam Caroline langs om te evalueren hoe wij het stelden in de ‘grote bote buizenwereld’ – excuseer Katleen, het is de ‘grote boze buitenwereld – en mijn gehele omgeving hulphond-vriendelijk te maken : zowel aan de deuren in de serre als die in het labo zijn verschillende touwen geïnstalleerd. Na enkele keren oefenen, zal ik er nu zelfstandig binnen en buiten kunnen om aan mijn thesis te werken. Ook op kot werden nog enkele zaken aangepast: de klink van het raam kreeg ook een touw, de lichtschakelaar kreeg een groen stickertje, en alle zaken werden even geoefend met een instructreur in de buurt opdat het allemaal vlot zou lukken voor die cruciale eerste keren.

Getagd: , , , ,

§ 7 Reacties op Geslaagd!

  • Kim & Olly schreef:

    Waaaw Daphné, fantastisch en jouw kanjer lijkt me een boeiende enthousiaste kerel te zijn!

    Ik ben dolgelukkig voor jouw zeg, amai! Jaaa, het zal vast wel wennen zijn om van dat lager pitje van het afgelopen jaar weer om te schakelen naar een vurig tempo vol met activiteiten … en dan nog met een nieuwe kameraad die jouw nog moeten leren aflezen en omgekeerd uiteraard!

    Maar ik ben ervan overtuigd dat je dat goed gaat doen, heel goed zelfs, en dat Valéas daar met zijn poepke in de boter is gevallen!!!

    Suc6 nog Daph en … let me know wanneer ik jouw kot nog eens onveilig mag maken met mijn zwetteke hé!

  • cathy schreef:

    Daphne,
    Mooie blog en mooie foto’s van jou en Valeas
    Nu moeten jullie gewoon wennen aan elkaar en de rest komt vanzelf.
    Geniet maar van je nieuwe vriend

  • Chantal en Djuna schreef:

    Het zal even wennen zijn en ik kan me heel goed voorstellen dat je Eiko even miste. Maar een paar weken verder en jullie weten precies wat jullie aan elkaar hebben. Die band komt er vanzelf wel!

    Veel plezier met alles.

    Chantal en Djuna

  • A-C schreef:

    Gefeliciteerd met de nieuwe hulphond. Geweldig groot geval maar wel echt cute!
    Ik hoop dat hij je weer de energie geeft om vaker naar buiten te gaan.
    Dikke knor voor Valéas en bereknuf voor Daphné…

  • Da Dame schreef:

    Gefeliciteerd…hoop dat Valéas je hart net zo goed kan veroveren als je vorige hulphond…

    Sterk dat je van je leven zoiets moois kan maken, hoedje af!!!!!!

  • Hoi, ik zie het nog gebeuren dat jij het tempo van Valéas niet kan bijhouden, grijns! Helemaal omschakkelen van een ‘bejaarde’ dame naar een energieke jonge man. (sorry Eiko bedoel het lief, jij heb je pensioen zekers verdiend meid!)
    Maar jullie zijn een mooi koppel zo. Hoe spreek je zijn naam eigenlijk uit?
    Heel veel succes met het wennen aan elkaar, gaat vast lukken, als ik het allemaal zo lees!
    Veel liefs! Van ons Allemáál……..

  • […] draagt hij bijgevolg zijn harnas a.k.a. jasje. Bijgevolg was het jasje dat we in augustus bij onze proclamatie kregen, al goed aan het verslijten… Bovendien zou het toch handig zijn om een reservejasje te […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Geslaagd! voor Hulphond Valéas.

Meta

